Myyntivalmennus
Myynti on varmasti yksi yleisimmistä asiakaspalvelun muodoista, mutta samalla myös haasteellisin – erityisesti silloin kun tehdään ratkaisumyyntiä ja halutaan tuottaa maksimaalinen asiakaskokemus. Lisäksi myyntityö muuttuu tällä hetkellä erittäin nopeasti digitalisaation vaikutuksesta, siksi onkin tärkeää kehittää omia myyntitaitoja ja mukauttaa ne alati muuttuvaan toimintaympäristöön.
Myyjän tehtävä on hyvin kaksijakoinen, toisaalta pitää pystyä tuottamaan erittäin hyvä asiakaskokemus ja toisaalta pystyä myymään asiakkaalle tuote tai palvelu. Riippumatta siitä, toimitko b2b vai b2c ympäristössä menestyminen myyntityössä vaatii vahvaa myyntiprosessin osaamista sekä erittäin hyviä vuorovaikutustaitoja. Hyvällä myyjällä on kyky sulautua asiakkaan maailmaan, löytää asiakkaalle sopiva ratkaisua ja osoittaa ratkaisun arvo asiakkaalle asiakaslähtöisten argumenttien kautta. Lisäksi asiakkaita pitää pystyä palvelemaan saumattomasti eri ostoprosessin vaiheissa. Asiakkaan kokemuksesta on pyyrittäsä tekemään mahdollisimman kitkaton, riippumatta siitä missä kanavassa hän oman ostoprosessinsa aloittaa ennen myyjän kohtaamista. Tämä lisää uusien myyntitaitojen tarvetta, sekä haastaa myynnin johtamisen ja myynnin sekä markkinoinnin yhteistyön uudelle tasolle.
Myös meillä Sales Factorissa muutoksessa mukana pysyminen vaatii jatkuvaa oppimista ja omien valmennussisältöjen päivittämistä.
Sales Factor myyntivalmennuksen avulla voimme auttaa sinua ja yritystäsi:
- Rakentamaan kestävän myyntistrategian ja viemään sen käytäntöön.
- Mallintamaan asiakkaan ostoprosessin ja päivittämään oman myynnin mallin sitä vastaavaksi.
- Kehittämään myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä.
- Valmentamaan myyjät kohtaamaan b to b ja/tai b to c -asiakkaita monikanavaisessa toimintaympäristössä.
Tehdään yhdessä myynnistä yrityksellesi kilpailuetu!
Kiinnostuitko myyntivalmennuksesta?