fbpx

Asiakaspalvelu

Jokainen meistä osaa määritellä hyvän asiakaspalvelun kriteerit, sekä tunnistaa tilanteen kun itse saa hyvää palvelua. Käytännön tilanteissa erinomaisen asiakaskokemuksen tuottaminen saattaa kuitenkin olla haastavaa. Ennen kaikkea silloin kun asiakaspalvelija kohtaa kymmeniä asiakkaita päivässä. Palvelutilanteista tulee arkirutiinia ja siitä huolimatta yksittäisille asiakkaille kokemus voi olla ainutkertainen.

 

  • Mitä erinomaisessa palvelutilanteessa todella tapahtuu?
  • Mistä tekijöistä erinomaisuus todella muodostuu?
  • Miten asiakaspalvelija toimii tuottaessaan erinomaisen kokemuksen?
  • Miten asiakaspalvelun opit siirretään käytäntöön?
  • Mitä käytäntöön vieminen vaatii minulta henkilönä?

 

Nämä ovat niitä keskeisiä kysymyksiä, joita asiakaspalvelun valmennuksissa konkretisoidaan ja luodaan jokaiselle oma tiekartta kohti parempaa palvelua. Usein avaamme tilanteita, joissa osallistujat ovat itse saaneet erinomaisen asiakaskokemuksen ja heidän odotuksensa ovat ylittyneet. Oman kokemuksen kautta asiakaspalvelun ilmiöitä on usein helpompi konkretisoida ja ryhmässä kokemuksia jaettaessa myös eri persoonallisuuksien erot tulevat helpommin esiin.

 

Asiakaspalvelussa vuorovaikutustaidot ovat erittäin tärkeässä roolissa ja  valmennuksessa osallistujat oppivat ymmärtämään vuorovaikutuksen mekanismeja sekä omaa toimintaa erilaisissa tilanteissa. Parhaimmillaan valmennusta syvennetään Everything DiSC® -profiililla, joka auttaa ymmärtämään omaa vuorovaikutusta ja antaa työkaluja sen mukauttamiseen erilaisissa tilanteissa.

Kiinnostuitko asiakaspalvelun valmennuksesta?

Varaa aika ilmaiseen asiakaspalvelun konsultointiin!